Item type |
[ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2016-07-25 |
タイトル |
|
|
タイトル |
鹿児島県における栄養教諭の現状と課題 |
タイトル |
|
|
タイトル |
Current State and Issues of Food and Nutrition Educators in Kagoshima Prefecture |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
食育 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
栄養教諭 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
鹿児島県 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Food and Nutrition Education |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Food and Nutrition Educator |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Kagoshima Prefecture |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
雑誌書誌ID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11572737 |
著者 |
倉元, 綾子
田之上(石原) 亜紀
KURAMOTO, Ayako
TANOUE-ISHIHARA Aki
|
著者所属(日) |
|
|
|
鹿児島県立短期大学 |
著者所属(日) |
|
|
|
(現)財団法人昭和会今給黎総合病院:鹿児島県立短期大学家政学科食物栄養専攻 |
記事種別(日) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
論文 |
抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
This research aims to investigate the current state and the issues of food and nutrition educators in Kagoshima Prefecture. The new law on food and nutrition educator started in 2005, in Japan. In 2007, Kagoshima, 144 dietitians have become the food and nutrition educators, and the converted ratio is the highest in Japan. In a few years all of dietitians will become the food and nutrition educators. Diet education law was also established in 2005, and the Enhancing program of food and nutrition education from 2006 to 2010 was constructed. Since the food and nutrition educators were expected to do a lot of roles on enhancement of food and nutrition education but they don't have enough time and money, they have been confronting some difficulties, e.g. overwork, learning new skills for classroom practices, being misunderstood the food and nutrition education by others in school and community. |
書誌情報 |
巻 39,
p. 39-56,
発行日 2007-01-01
|
表示順 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
5 |
アクセション番号 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
KJ00005432743 |