Item type |
[ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2016-07-25 |
タイトル |
|
|
タイトル |
学習者への意識調査に基づいた情報教育への提案 |
タイトル |
|
|
タイトル |
The Proposal to "Information Education" Considering the Attitude Survey of Learner |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
information education |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
questionnaire |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
self-efficacy |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
self-esteem |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
analysis of variance |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
雑誌書誌ID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN00039943 |
著者 |
栢木, 紀哉
上田 千惠
若林 義啓
KAYAKI, Noriya
UEDA Chie
WAKABAYASHI Yoshihiro
|
著者所属(日) |
|
|
|
鹿児島県立短期大学 |
著者所属(日) |
|
|
|
旭川荘厚生専門学院 |
著者所属(日) |
|
|
|
広島国際学院大学 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Kagoshima Prefectural College |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Asahikawaso Health Care and Welfare Academy |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Hiroshima Kokusai Gakuin University |
記事種別(日) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
論文 |
記事種別(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Article |
抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
According to the revised guideline for high school education, which was enforced in 2003, one of the most urgent issues is information science (IS) education. While improvement of computer network systems in educational organization and the construction of curriculum for IS are now rapidly carried forward, many kinds of educational problems, such as the rapid alternation of theme, social oppression, lack of teaching staffs, etc., are coming out. Among those issues the most important one is whether a learner can flexibly adjust himself to the rapidly changing Information-oriented Society, which is now expanding rapidly and diversely. In this study, we discuss how to support the learner for his self-motivated learning of IS by focusing his consciousness, via analyzing questionnaire including self-efficacy test, which is supposed to reveal the learner's view of IS education. |
書誌情報 |
巻 58,
p. 13-23,
発行日 2007-01-01
|
表示順 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
4 |
アクセション番号 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
KJ00005437242 |