15
ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鹿児島県立短期大学紀要 自然・科学篇
  2. AN00039943
  3. 58

学習者への意識調査に基づいた情報教育への提案

https://k-kentan.repo.nii.ac.jp/records/1474
https://k-kentan.repo.nii.ac.jp/records/1474
dbe23fb1-acdf-4b84-b794-4743beb5707e
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005437242.pdf KJ00005437242.pdf (1.2 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-07-25
タイトル
タイトル 学習者への意識調査に基づいた情報教育への提案
タイトル
タイトル The Proposal to "Information Education" Considering the Attitude Survey of Learner
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 information education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 questionnaire
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-efficacy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-esteem
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 analysis of variance
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00039943
著者 栢木, 紀哉

× 栢木, 紀哉

栢木, 紀哉

ja-Kana カヤキ, ノリヤ

Search repository
上田 千惠

× 上田 千惠

上田 千惠

ja-Kana ウエダ, チエ

Search repository
若林 義啓

× 若林 義啓

若林 義啓

ja-Kana ワカバヤシ, ヨシヒロ

Search repository
KAYAKI, Noriya

× KAYAKI, Noriya

en KAYAKI, Noriya

Search repository
UEDA Chie

× UEDA Chie

en UEDA Chie

Search repository
WAKABAYASHI Yoshihiro

× WAKABAYASHI Yoshihiro

en WAKABAYASHI Yoshihiro

Search repository
著者所属(日)
鹿児島県立短期大学
著者所属(日)
旭川荘厚生専門学院
著者所属(日)
広島国際学院大学
著者所属(英)
en
Kagoshima Prefectural College
著者所属(英)
en
Asahikawaso Health Care and Welfare Academy
著者所属(英)
en
Hiroshima Kokusai Gakuin University
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 According to the revised guideline for high school education, which was enforced in 2003, one of the most urgent issues is information science (IS) education. While improvement of computer network systems in educational organization and the construction of curriculum for IS are now rapidly carried forward, many kinds of educational problems, such as the rapid alternation of theme, social oppression, lack of teaching staffs, etc., are coming out. Among those issues the most important one is whether a learner can flexibly adjust himself to the rapidly changing Information-oriented Society, which is now expanding rapidly and diversely. In this study, we discuss how to support the learner for his self-motivated learning of IS by focusing his consciousness, via analyzing questionnaire including self-efficacy test, which is supposed to reveal the learner's view of IS education.
書誌情報 巻 58, p. 13-23, 発行日 2007-01-01
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 4
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00005437242
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-21 08:05:36.644702
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3